Seniorvæbnere

Som seniorvæbner er man næsten de største hvilket nok også kan mærkes. Man klatrer lige lidt højere op i træet, eller bliver lige siddende ved bålet lidt længere med en ekstra skumfidus eller man binder lige rafterne lidt strammere sammen. Lige lidt mere end alle de andre.

Samtidig er det også alderen hvor der begynder at ske rigtig meget sjovt og spændende ude i resten af forbundet. Man kan begynde at tage afsted på kurser og lederskole men det skal jeres ledere nok sørge for at i for information om når tiden nærmer sig.

Alle er vigtige til vores møder. Husk derfor at melde afbud, hvis I er forhindret.
Afbud meldes til Jonas.

Aldersgruppe

7. klasse til 15 år

Mødetid

Tirsdag kl 19:00 til 21:00

Nyheder

Tilmeldingen til OiO er åben

12. september 2017 af Pia

Vi skal afsted sammen med resten af landsdelen på OiO, som er en af de fedeste lejre for væbnere og seniorvæbnere.

Tilmeldingen er åben på NemTilmeld, indtil d. 20 sep. kl 23.50.

 

Man kan tilmelde sig en af 14 forskellige grupper, som I kan læse beskrivelserne af HER. Man vælger ved tilmelding en 1., 2. og 3. prioritet og er derved sikker på at komme i en af de 3 man har ønsket.

Husk kun at tilmelde jer gennem Nemtilmeld og ikke direkte på OiOs hjemmeside.

Klasser Arrangement

Legefestival og opstart

19. august 2017 af Pia

På tirsdag kl. 18-20 starter vi sæsonen med et brag af en opstart.
Vi har inviteret hele Nivå til legefestival og håber at der, udover alle FDFerne, kommer en masse gæster og oplever hvor fedt FDF er.
Vi glæder os til at se jer alle igen og komme igang med endnu en fantastisk sæson, tjek allerede nu arrangementskalenderen på hjemmesiden for alle efterårets fede lejre og ture.

Klasser Arrangement

Lergraven rundt

9. juni 2017 af Pia

Så blev det endelig tid til Lergraven rundt! Det foregår traditionen tro ved vores allesammens Lerhytte tirsdag den 20/6 kl. 18-20, hvor alle klasser + familie mødes til en hyggelig afslutning på en skøn FDF-sæson.

Der vil blive tændt op i grillen, så vi kan grille aftensmaden sammen og der vil blive solgt øl og vand.
Det eneste der mangler, for at vi kan få en hyggelig aften er, at I pakker picknickkurven med lækre sager til grillen og at du tager mor, far, bedsteforældre, søskende og venner med!

Klasser

Har du opdaget at FDF Nivå er kommet på Instagram?

22. maj 2017 af Znegl
4 kyllinger langtidssteges over bål

FDF Karlebo på Instagram

Siden 2015 har det været muligt at finde billeder fra FDF Karlebo på hashtagget #FDFNivå.

For at gøre det endnu nemmere for jer at følge med (og endnu nemmere for lederne at lægge billeder op et fælles sted), oprettede vi i sidste uge en dedikeret profil til kredsen. Den vil vi fremover bruge til både at reposte de bedste billeder på #FDFNivå og lægge billeder op fra møder, lejre og andre events.

I er selvfølgelig også selv meget velkomne til at tagge jeres egne FDF-billeder med både #FDFNivå og FDFs andre hashtags (#FDFoplevelser og #ståsted).

Opdatering:#FDFKarlebo er erstattet af#FDFNivå pr august 2017. Du kan stadig finde de gamle opslag på #FDFKarlebo, men alt nyt vil foregå på #FDFNivå.

Klasser

Transport og pakkeliste til Væbnermesterskabet

14. maj 2017 af Znegl

Transport

Da vi er to patruljer og personer der kommer mange steder fra, bliver vores transport til og fra finalen lidt kompliceret:

Skovduerne kører i bil med Morten til og fra Lerhytten. Der er afgang kl 19:30 onsdag aften og i skal have spist hjemmefra.

Mies Minions mødes på Malmparken st kl 20:00 og skal også have spist hjemmefra.

Det skal du have med

Man skal have flere ting med til en VM-­finale, og nedenstående ting skal du huske. (sæt kryds, når
du har pakket det). Se bunden af sedlen for forklaring på stjernerne.

  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Mange par sokker (evt. to par til hver dag; et par til at gå i om dagen, og et par til at
    have på om aftenen)
  • Gode sko/støvler der kan holde til 3 dages aktiviteter inkl. regnvejr
  • Et par gamle sko til adventurerace og andre våde poster
  • Et par ”afslapningssko” til om aftenen.
  • Tøj til al slags vejr – vi får varmen om dagen, og det kan godt blive ret koldt om
    aftenen
  • En turrygsæk, som du kan holde ud at gå med en hel dag *
  • Vanddunk
  • Regntøj
  • Badetøj og evt. t-shirt el.lign. til de våde poster
  • Håndklæde (helst letvægtsudgave)
  • Toiletsager herunder solcreme
  • Spisegrej
  • Forbundsskjorte
  • Skriveredskaber og papir/notatbog
  • Evt. lommepenge
  • Forældre-underskrift på at du kan svømme 200 meter

For en gangs skyld: Tag hellere for meget end for lidt med – vi skal ikke gå med al vores udstyr,
men kun med en dagstaske, vi pakker om morgenen. Og det er drønærgerligt at mangle!

Det kan du tage med

Udover listen ovenfor er der en masse ting, som du kan tage med, hvis du vil (sæt kryds,
hvis/når du har pakket det).

  • Siddeunderlag til lejrbålene
  • Dolk
  • Kompas
  • Gaffatape
  • Pandelampe/lommelygte
  • Mobiltelefon inkl. lader og powerbank **
  • Slik (til hele patruljen)
  • Solcreme
  • Bamse
  • Et par småting, der kan repræsentere patruljen
  • Valgfrit ekstra grej, gøgl og lir, du tror/mener/synes/tænker, vi måske og eventuelt
    kunne få brug for

* Med plads til lidt af hvert, gerne både håndklæde, badetøj og dagens madpakke.
** Det er ok at have mobilen med, men vi garanterer ikke for dens overlevelse. Der vil være mulighed for opladning via USB-stik i et af teltene og med 230V ved receptionen i afgrænsede tidsrum. Lederne bestemmer hvornår den må bruges.

Fællesgrej

Vi skal have en del fællesgrej med. Både til deling mellem patruljerne, men også ting hver patrulje skal have med, men som ikke er personligt. Alle de fælles ting pakker vi dagen før vi tager afsted (tirsdag d. 23. maj). Al fællesgrej vil blive kørt til/fra finalen, så det skal i ikke tænke på at få plads til i jeres oppakning. På selve finalen skal i dog hjælpe med at bære det rundt til posterne.

Klasser Arrangement

Hyttedag d. 4. april

2. april 2017 af Anja

Vi holder fælles hyttedag d. 4 april kl 17:30 til 19:30. Det betyder at vi allesammen holder møde på en gang, i stedet for de separate mødetider.

Medbring dine forældre, søskende, bedsteforældre m.m, så vi kan få lavet lidt ved og omkring hytten.

Vi har brug for mange hænder, der er opgaver til alle, store og små.

Håber at se rigtig mange så vi sammen kan få lavet alle opgaverne.

Dagens vigtigste opgaver

  • Pudsning af vinduer inde og ude
  • Vaske karme og døre indvendigt
  • Tørre støv af, vindueskarme, lofte, vægge
  • Rafter bæres ud så de kan køres væk
  • Buskene langs grunden skal skæres tilbage
  • Klatreøjerne til værkstedet skal monteres
  • Montering af udendørslamper
  • Gamlehugge blokke bæres ud så de kan køres væk
  • Raftehuller dækkes med jord
  • Gryder og Trangiar skrubbes og sættes væk
  • Fjerne det gamle bålsted helt

Vi ses til Hyttedag på tirsdag d. 4 april

Klasser

Affaldsindsamling i Lergravene

29. marts 2017 af Pia

Vi deltager på søndag d. 2. april i den fælles affaldsindsamling i Lergravene og giver naturen en hjælpende hånd.

Vi mødes kl. 10 ved Halmballerne (Det er på nordsiden af den gamle put and take sø på grusstien, der går mellem Poppelhøj og banen) og samler skrald ind.

Fra kl 11.30 står FDF for forskellige lege og aktiviteter og andre står for lidt snacks og måske bålhygge.

Deltagende medlemmer gør sig selvfølgelig fortjent til et mærke til skjorten.

Lederne er som udgangspunkt optaget af aktiviteterne og det er derfor en god ide at have forældre med. Så er der også flere hænder til at gøre naturen forårsren 😉

Håber at se jer alle sammen til en dejlig forårsdag i naturen!

Klasser Arrangement

Pakkeliste og praktisk info til Harry Potter weekenden

8. marts 2017 af Znegl

Så er det snart blevet tid til den mest magiske kredsweekend!

Vi mødes i Lerhytten kl. 19:00 fredag d. 10 marts. Vi serverer ikke aftensmad fredag, så husk at spise inden.

Søndag går vi fælles fra hytten til Sognegården (Rantzausvej 2, 2990 Nivå) hvor vi starter sogneindsamlingen kl 10:00. Både forældre og søskende er meget velkomne til at deltage.

Vi er tilbage igen på Sognegården kl 14:00 til fælles afsked og afhentning.

Pakkeliste

  • Sovepose
  • Lagen (Puslinge + tumlinge)
  • Liggeunderlag (Pilte+)
  • Lagenpose (Pilte+)
  • Skiundertøj (Pilte+)
  • Varmt tøj og sko til at være inde og ude
  • Regntøj
  • Lommelygte
  • Toiletsager

Da pilte+ skal sove ude, anbefaler vi at have både sovepose, lagenpose og skiundertøj med, hvis man har det. Hvis ikke, er det muligt at låne ekstra soveposer og tæpper til at supplere sin egen sovepose.

Klasser Arrangement