Seniorer

Luna på Lederskole 2016

Seniorerne er eksperter i at hygge sig og laver ting så vilde og fantastiske at selv væbnerne ikke kan følge med.

Det  bedste ved at være senior er selvfølgelig at tage på seniorkurser, så vi sørger for at sende alle afsted på så mange kurser som overhovedet muligt!

Alle er vigtige til vores møder. Husk derfor at melde afbud, hvis I er forhindret.
Afbud meldes til Znegl.

Aldersgruppe

15 til 18 år

Mødetid

Tirsdag kl 19:00 til 21:00

Nyheder

Juleafslutning 2017

21. november 2017 af Jakob

Meddelelse til alle FDF’ere, børn, unge og voksne, fra Overnissen Alf!

Julen er i fare. Julemanden er forsvundet og uden ham, er vi nødt til at udsætte juleaften, til næste år. Det betyder ingen julegaver, julemad, juletræ før næste år.

Vi har brug for alles hjælp, til at finde ham igen. Børn, babyer, unge, voksne, forældre, din søsters nabo, ALLE, så vi kan få reddet julen!

FDF’erne har lovet, at hjælpe med at finde ham, mød derfor op til Juleafslutning TIRSDAG D. 12. DECEMBER kl. 18-20, i Lerhytten Nivåvej 2.

Hvis vi når at redde Julemanden, afslutter vi med æbleskiver og varm kakao – hvorfor tilmelding via https://fdfnivaa.nemtilmeld.dk/28/ er meget ønskværdigt.

Med Snarlig julelig hilsen
Overnissen Alf og FDF-Lederne

Klasser Arrangement

Pakkeliste og praktisk om Efterårslejren

15. november 2017 af Pia

Så er det meget snart tid til en fantastisk kredsweekend, hvor der skal tages en masse mærker!

Hvis man ulykkeligt nok ikke kan komme med eller er en stakkels forælder der skal blive hjemme, kan man følge med undervejs på kredsens Instagram og Facebook, hvor væbnerne vil rapportere hvad vi laver.

Vi mødes i Lerhytten kl. 18:30 på fredag. Herfra hopper vi i bilerne og kører til Myretuen i Bastrup.

Vi serverer ikke aftensmad fredag, så husk at spise inden..

Vi regner med at være tilbage ved Lerhytten kl. 12.45 søndag og dem der skal hente ved lejren må gerne være der kl. 12.

Vi skal være ude meget af weekenden og området er ret vådt og mudret. Husk derfor at have godt fodtøj med og varmt tøj til at være ude.

Væbnerne skal tage mediemærket og må derfor gerne medbringe mobiltelefoner til at tage billeder med. Har man der bedre med at efterlade den sikkert derhjemme er det også i orden.

Pakkeliste

  • Sovepose
  • Lagen (Tumlinge + pilte)
  • Liggeunderlag (Pilte+)
  • Lagenpose (Pilte+)
  • Skiundertøj (Pilte+)
  • Varmt overtøj og vandtæt og varmt fodtøj
  • Sutsko
  • Lommelygte
  • Toiletsager
  • FDF skjorten (så vi kan sætte de nye mærker på)

Da pilte, væbnere og seniorer skal sove ude, anbefaler vi at have både sovepose, lagenpose og skiundertøj med, hvis man har det. Hvis ikke, er det muligt at låne ekstra soveposer og tæpper til at supplere sin egen sovepose. Piltene sover kun ude en nat og skal derfor også have lagen med.

Klasser Arrangement

Legefestival og opstart

19. august 2017 af Pia

På tirsdag kl. 18-20 starter vi sæsonen med et brag af en opstart.
Vi har inviteret hele Nivå til legefestival og håber at der, udover alle FDFerne, kommer en masse gæster og oplever hvor fedt FDF er.
Vi glæder os til at se jer alle igen og komme igang med endnu en fantastisk sæson, tjek allerede nu arrangementskalenderen på hjemmesiden for alle efterårets fede lejre og ture.

Klasser Arrangement

Lergraven rundt

9. juni 2017 af Pia

Så blev det endelig tid til Lergraven rundt! Det foregår traditionen tro ved vores allesammens Lerhytte tirsdag den 20/6 kl. 18-20, hvor alle klasser + familie mødes til en hyggelig afslutning på en skøn FDF-sæson.

Der vil blive tændt op i grillen, så vi kan grille aftensmaden sammen og der vil blive solgt øl og vand.
Det eneste der mangler, for at vi kan få en hyggelig aften er, at I pakker picknickkurven med lækre sager til grillen og at du tager mor, far, bedsteforældre, søskende og venner med!

Klasser

Har du opdaget at FDF Nivå er kommet på Instagram?

22. maj 2017 af Znegl
4 kyllinger langtidssteges over bål

FDF Karlebo på Instagram

Siden 2015 har det været muligt at finde billeder fra FDF Karlebo på hashtagget #FDFNivå.

For at gøre det endnu nemmere for jer at følge med (og endnu nemmere for lederne at lægge billeder op et fælles sted), oprettede vi i sidste uge en dedikeret profil til kredsen. Den vil vi fremover bruge til både at reposte de bedste billeder på #FDFNivå og lægge billeder op fra møder, lejre og andre events.

I er selvfølgelig også selv meget velkomne til at tagge jeres egne FDF-billeder med både #FDFNivå og FDFs andre hashtags (#FDFoplevelser og #ståsted).

Opdatering:#FDFKarlebo er erstattet af#FDFNivå pr august 2017. Du kan stadig finde de gamle opslag på #FDFKarlebo, men alt nyt vil foregå på #FDFNivå.

Klasser

Transport og pakkeliste til Væbnermesterskabet

14. maj 2017 af Znegl

Transport

Da vi er to patruljer og personer der kommer mange steder fra, bliver vores transport til og fra finalen lidt kompliceret:

Skovduerne kører i bil med Morten til og fra Lerhytten. Der er afgang kl 19:30 onsdag aften og i skal have spist hjemmefra.

Mies Minions mødes på Malmparken st kl 20:00 og skal også have spist hjemmefra.

Det skal du have med

Man skal have flere ting med til en VM-­finale, og nedenstående ting skal du huske. (sæt kryds, når
du har pakket det). Se bunden af sedlen for forklaring på stjernerne.

  • Sovepose
  • Liggeunderlag
  • Mange par sokker (evt. to par til hver dag; et par til at gå i om dagen, og et par til at
    have på om aftenen)
  • Gode sko/støvler der kan holde til 3 dages aktiviteter inkl. regnvejr
  • Et par gamle sko til adventurerace og andre våde poster
  • Et par ”afslapningssko” til om aftenen.
  • Tøj til al slags vejr – vi får varmen om dagen, og det kan godt blive ret koldt om
    aftenen
  • En turrygsæk, som du kan holde ud at gå med en hel dag *
  • Vanddunk
  • Regntøj
  • Badetøj og evt. t-shirt el.lign. til de våde poster
  • Håndklæde (helst letvægtsudgave)
  • Toiletsager herunder solcreme
  • Spisegrej
  • Forbundsskjorte
  • Skriveredskaber og papir/notatbog
  • Evt. lommepenge
  • Forældre-underskrift på at du kan svømme 200 meter

For en gangs skyld: Tag hellere for meget end for lidt med – vi skal ikke gå med al vores udstyr,
men kun med en dagstaske, vi pakker om morgenen. Og det er drønærgerligt at mangle!

Det kan du tage med

Udover listen ovenfor er der en masse ting, som du kan tage med, hvis du vil (sæt kryds,
hvis/når du har pakket det).

  • Siddeunderlag til lejrbålene
  • Dolk
  • Kompas
  • Gaffatape
  • Pandelampe/lommelygte
  • Mobiltelefon inkl. lader og powerbank **
  • Slik (til hele patruljen)
  • Solcreme
  • Bamse
  • Et par småting, der kan repræsentere patruljen
  • Valgfrit ekstra grej, gøgl og lir, du tror/mener/synes/tænker, vi måske og eventuelt
    kunne få brug for

* Med plads til lidt af hvert, gerne både håndklæde, badetøj og dagens madpakke.
** Det er ok at have mobilen med, men vi garanterer ikke for dens overlevelse. Der vil være mulighed for opladning via USB-stik i et af teltene og med 230V ved receptionen i afgrænsede tidsrum. Lederne bestemmer hvornår den må bruges.

Fællesgrej

Vi skal have en del fællesgrej med. Både til deling mellem patruljerne, men også ting hver patrulje skal have med, men som ikke er personligt. Alle de fælles ting pakker vi dagen før vi tager afsted (tirsdag d. 23. maj). Al fællesgrej vil blive kørt til/fra finalen, så det skal i ikke tænke på at få plads til i jeres oppakning. På selve finalen skal i dog hjælpe med at bære det rundt til posterne.

Klasser Arrangement

Hyttedag d. 4. april

2. april 2017 af Anja

Vi holder fælles hyttedag d. 4 april kl 17:30 til 19:30. Det betyder at vi allesammen holder møde på en gang, i stedet for de separate mødetider.

Medbring dine forældre, søskende, bedsteforældre m.m, så vi kan få lavet lidt ved og omkring hytten.

Vi har brug for mange hænder, der er opgaver til alle, store og små.

Håber at se rigtig mange så vi sammen kan få lavet alle opgaverne.

Dagens vigtigste opgaver

  • Pudsning af vinduer inde og ude
  • Vaske karme og døre indvendigt
  • Tørre støv af, vindueskarme, lofte, vægge
  • Rafter bæres ud så de kan køres væk
  • Buskene langs grunden skal skæres tilbage
  • Klatreøjerne til værkstedet skal monteres
  • Montering af udendørslamper
  • Gamlehugge blokke bæres ud så de kan køres væk
  • Raftehuller dækkes med jord
  • Gryder og Trangiar skrubbes og sættes væk
  • Fjerne det gamle bålsted helt

Vi ses til Hyttedag på tirsdag d. 4 april

Klasser